Toyota Corolla z napędem hybrydowym 5. generacji
Ponad 80% czasu jazdy po mieście na silniku elektrycznym
Pod koniec 2022 roku Toyota zorganizowała badanie wydajności swoich napędów hybrydowych. Przy pomocy urządzeń do pomiarów telemetrycznych firmy TEKOM porównano osiągi takich modeli, jak:
- Corolla z napędem hybrydowym 5. generacji 1.8,
- Corolla z napędem hybrydowym 4. generacji 1.8,
- Auris z napędem hybrydowym 3. generacji 1.8.
Samochody miały pięciokrotnie pokonać trasę o długości 11,9 km, wytyczoną ulicami Poznania. Przejazdy po suchej nawierzchni w temperaturze kilku stopni powyżej zera zajmowały im średnio około 33 minuty.
Najlepsze wyniki uzyskała Corolla wyposażona w 5. generację napędu hybrydowego. Podczas pięciu kolejnych przejazdów pomiary czasu jazdy w trybie EV wahały się w zakresie 77–83%, a średni wynik nowego auta to 80%.
Model wyposażony w napęd hybrydowy 4. generacji uzyskał wyniki w zakresie 71–74% czasu jazdy, ze średnią na poziomie 72%.
Auris Hybrid 1.8 korzystał z samego silnika elektrycznego średnio przez 68% czasu jazdy, a w kolejnych przejazdach system telemetryczny wskazywał od 67% do 71%.
Tak dobre wyniki Corolli po faceliftingu to przede wszystkim zasługa nowej baterii o większej pojemności oraz mocniejszych silników elektrycznych. Bateria litowo-jonowa jest mniejsza i lżejsza, a jednocześnie bardziej wydajna od poprzedniej, zaś jej moc wyjściowa wzrosła o 14%. Silniki elektryczne o większej mocy umożliwiają jazdę bez udziału jednostki spalinowej przy dużych prędkościach oraz wpływają na wyższą moc całkowitą napędu. Skuteczniej też odzyskują energię z hamowania.
Corolla 2023 z technologią hybrydową nowej generacji
Wyposażona w 5. generację napędu hybrydowego Corolla charakteryzuje się większą dynamiką i lepszymi właściwościami jezdnymi. Nowe rozwiązania i usprawnienia, które Toyota wprowadziła do swojej wiodącej technologii, przełożyły się na większą wydajność.
To z kolei sprawiło, że Toyota znacząco zwiększyła moc napędu nie tylko nie zwiększając zużycia paliwa i emisji CO2, ale nawet lekko je ograniczając.
Corolla z napędem 1.8 Hybrid 140 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s, o 1,8 s szybciej niż poprzedni model. Emisja CO2 auta spadła o 2 g/km – do 100 g/km. Auto wyposażone w mocniejszy napęd 2.0 Hybrid Dynamic Force 196 KM przyspiesza od 0 do 100 km w 7,4 s, o pół sekundy szybciej niż jego poprzednik. Jednocześnie udało się zmniejszyć średnią emisję CO2 o 12 g/km – do 98 g/km.
Toyota nadal będzie ulepszać swoją technologię hybrydową i poszerzać gamę modeli wyposażonych w nisko- i bezemisyjne napędy. Jest to element globalnej strategii marki. Toyota jednocześnie doskonali wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów – zarówno klasyczne hybrydy i hybrydy plug-in, jak i bateryjne auta elektryczne oraz pojazdy wodorowe.
W Polsce hybrydy stanowią obecnie 80% sprzedaży Toyoty. Jest to praktyczne i przystępne rozwiązanie dla klientów, którym zależy na tym, by mieć oszczędne, niskoemisyjne auto, ale nie mają możliwości regularnego podłączania samochodu do ładowarki.