2021-04-14
Toyota stała się drugą najpopularniejszą marką samochodów osobowych w Europie. Od stycznia do marca 2021 roku sprzedała 287 678 aut, czyli o 6% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Rekordowy poziom osiągnęła sprzedaż hybryd, które stanowiły aż 56% pojazdów, które w tym okresie opuściły salony marki.
Udział Toyota Motor Europe (TME) w europejskim rynku stale rośnie. W I kwartale 2021 roku sprzedano 287 678 egz. tej marki, o 6% więcej rok do roku. W tym samym okresie TME osiągnęło swój najwyższy udział w rynku – 6,6% (wzrost o 0,1%). Stało się tak m.in. dzięki zapotrzebowaniu klientów na niskoemisyjne samochody hybrydowe.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2021 roku sprzedano 159 163 hybryd Toyoty, o 13% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Samochody hybrydowe stanowiły rekordowe 56% sprzedaży wszystkich aut koncernu w Europie. W Europie Zachodniej i Środkowej hybrydy odpowiadają za 67% sprzedaży. W Europie Wschodniej stanowią 27% wszystkich sprzedanych aut.
„TME ma za sobą szybki start w nowy rok. Dodatkowym impulsem był marcowy tytuł Car of the Year dla Toyoty Yaris, która po raz pierwszy została najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. W przyszłość patrzymy z optymizmem. Nasza gama zelektryfikowanych samochodów w tym roku znów się poszerzy, a zainteresowanie naszymi autami ze strony klientów znajduje odzwierciedlenie w bardzo dużej liczbie zamówień. Choć może być jeszcze zbyt wcześnie na dokładne prognozy, planujemy, że nasza tegoroczna sprzedaż przebije rekord 1,1 miliona egz. z przedpandemicznego 2019 roku” – powiedział Matt Harrison, prezydent Toyota Motor Europe.